play_arrow

keyboard_arrow_right

skip_previous play_arrow skip_next
00:00 00:00
playlist_play chevron_left
volume_up
chevron_left
  • Home
  • keyboard_arrow_right Notícies
  • keyboard_arrow_right Especials. Música i comunitat capítol 5

Notícies

Especials. Música i comunitat capítol 5

Ràdio 90 23/09/2026


Background
share close

Un resum sonor del que fou la 3a edició del cicle itinerant d’expressions d’arrel l’ARRELA’M AQUí, organitzat per l’Associació Gaia i coodirigit per Irene Herbera i Violeta Albero. Una proposta cultural de caràcter comunitari desenvolupada a la Vall del Llierca.

Aquest any dialoguen la natura i la mística, la tradició i l’electrònica, la diversió i la creació en tres escenaris diferents: Sant Jaume de Llierca, Tortellà i Beuda. El projecte ha tingut com a eix la relació entre cultura popular i contemporaneïtat, situant les pràctiques d’arrel, la música, la dansa, el paisatge, el patrimoni i la creació col·lectiva com a eines d’activació cultural i comunitària.

Començarem a Sant Jaume de Llierca, en el marc del festival Meandre que es va celebrar el passat mes de Maig on va irrompre La Sarauà un projecte de Joan Peiró que pretén involucrar a la comunitat on va, per tocar, cantar i ballar junts músiques de la tradició valenciana, i músiques de nova creació. Sentirem la Jota del Meandre en viu i en directe!

Seguirem amb la proposta inmersiva site-specific de La Pell dels camins i el concert de Marina Albero i Marc Vilajuana al santuari del Sant Sepulcre de Palera a Beuda, i per acabar escoltarem la Jota del meandre versió electrònica que vàrem crear durant el taller de Folktrònica amb el Zimi de Castora Herz.

Que comenci la música!

El programa realitzat i editat per la Violeta Albero es podrà escoltar a l’streaming en directe de Ràdio 90 el dissabte 26 i el diumenge 27 de setembre de 2026 a les 10 del matí. A partir del dilluns el trobareu en format podcast per l’escolta o la descàrrega al web de l’emissora.

Tagged as: .

Rate it
Previous episode