play_arrow
Ràdio 90 en directe (320k)
play_arrow
Ràdio 90 en directe (128k)
play_arrow
Ràdio Rock 612 Javi Garrigós i Xevi Baca
play_arrow
Escarbat bum bum 804 Àngel Serrat
play_arrow
Eutopías 027 Marta Molina
play_arrow
Deep Purple (Graz 1975) al Directes Leandre Molina
play_arrow
A rebuf del groove 031 Xavier Baca
play_arrow
Escarbat bum bum 803 Àngel Serrat
play_arrow
Fil Conductor 001 – Kraftwerk (Autobahn) David Ràfols
Aquest proper cap de setmana estrenem el “Fil Conductor”, un programa de Ràdio 90 amb periodicitat mensual, dedicat a repassar àlbums conceptuals, independentment d’estils.
Aquest primer “Fil Coductor” el dedicarem a recordar l’àlbum “Autobahn”, de Kraftwerk. Kraftwerk és un grup Alemany que ha inspirat molt remarcablement en la música futurista, ja que van començar a editar treballs a principis dels anys 70, quan els sintetitzadors eren escassos i els seqüenciadors de ritmes inexistents. Són considerats uns dels pares de la música Techno, i han influenciat pràcticament a la totalitat de grups posteriors que han seguit l’estil.

“Autobahn” (autopista, en alemany) es va editar íntegrament en llengua germànica el novembre del 1974 . Va ser el primer àlbum conceptual del grup. Després en vindrien molts més, tals com Radioaktivitat, Trans-Europa Express, The Man Machine, o Computer World. Així doncs, “Autobahn” va ser el primer treball en mostrar el “So Kraftwerk”, que els va consagrar comercialment i va obrir-los la porta als Estats Units.
El programa està dirigit per en David Ràfols, i compta amb la col·laboració d’en David Barceló (LaNova Ràdio, de Reus) per als detalls de la portada.
Tagged as: conceptual.